Graviditetsvecka 26!

Oj, nu hinner jag verkligen inte med! Idag gick jag in i vecka 26 och det känns riktigt skönt eftersom enligt http://www.familjeliv.se/  så har bebisen stor chans att överleva om man skulle föda nu.. allti lugnande att veta! :) Själv så känner jag mig lite seg idag.. har otroligt ont i bäckenet.. vet inte om jag hade det med kasper.. det knastrar ibland därifrån då jag suttit still en längre tid.. ibland tror jag att benet ska ramla av - ni vet, så där som då man råkar bryta av barbiedockans ben.. haha, gud, vilka konstiga jämförelser jag har! :)

Idag blir då i alla fall en ganska lugn dag.. hade tänkt ta tag i att baka litegrann.. bakade faktiskt underbart goda chokladmuffins tidigare i veckan efter att jag snott ett recept från chefens blogg http://waterdrops.bloggagratis.se (hoppas det är okej att jag länkar? :) ...är väldigt sugen på att göra dom igen eftersom det "bara" blev 11 stycken... måste ju även tillägga att jag bara ätit två men jag har faktiskt bjudit bort resten :)

Här har ni receptet ni som vill prova:


Chokladmuffins

c:a 8 st


150 gr smör

2 ägg

2 dl socker

2 dl vetemjöl

3 msk kakaopulver

1 tsk bakpulver

100 gr mörk choklad, 70 %

Till servering: vispad grädde


  • Sätt ugnen på 175 grader
  • Smält smöret och låt det svalna
  • Vispa äggen och sockret vitt och pösigt.
  • Blanda mjölet, kakaon och bakpulvret och sikta ner det i äggsmeten omväxlande med smöret
  • Fördela smeten i muffinsformar (stora).
  • Dela chokladkakan i 8 bitar och tryck ner en bit i varje muffinsform.
  • Sätt in mitt i ugnen.
  • Grädda i 12 minuter (enligt receptet. Jag gräddar i ca 15-20 min)
  • Servera cokladmuffinsen ljumma med en klick löst vispad grädde till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0