Inför dopet!

Gud, vad svårt det är att planera inför dopet. Vet att jag ska göra smörgåstårtor tillsammans med mamma och att svärmor köpt en massa varmkorv så själva "maten" är fixad. Vi har även bestämt oss att skippa tårtorna för att spara pengar och istället satsa på en massa olika goda choklad-efterrätter. Jag ska göra en variant av kladdkaka, Carola ska göra sin underbara 'Fransk kladdkaka', svägerskan ska ev. göra en kladdkaka och en chokladcheesecake och svärmor ska göra jättegoda pollytårtan. Vilka underbara vänner och familj man
har!!! :) Men det är ändå saker som servetter, blommor, gästbok m.m. som ska fixas.. Funderar även på en speciell låt som ska spelas i kyrkan. På Kaspers dop hade vi "Det vackraste" och jag funderade länge på låten "Mirakel" som jag älskar, men jag insåg att det är mer en låt mellan två par än en låt till ens barn. "Handens fem fingrar" är ju också väldigt fin men den låter bäst på gitarr och mest troligt blir det endast piano.... svårt! Har någon tips?

Annars så har jag ju fått eviga frågor om vad Charlie "önskar sig" i doppresent. Det här är vad jag kan tänka mig att lillponken vill ha!

* Presentkort på Lindex
* Presentkort på Barnens Hus
* Bumbo-stol (ska nog farmor köpa)
* Gåstol
* Mobil till spjälsängen
* "Min första bok"-album
* Tavla från 'Isa Form'
* Snygga bodys. (Han är en riktig snobb och gillar märken som Villervalla, Katvig, IsaT m.m. :P )
* Barnkammarboken (dock ej den vita eller gröna för dom har storebror redan)
* "Bildficka" från 'Isa Form'
* Smågrejer som ex. skallror, pekböcker, bitring, haklappar, sagoböcker m.m.

Kommentarer
Postat av: Malla

Hej! När ska ni döpa? Vi ska på söndag...tänkte om vi hade samma datum, vi brukar ju vara bra på det :D

2009-11-13 @ 13:33:39
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Maria Lindfors

En aftereightkaka kommer också till dopkalaset :)

2009-11-13 @ 22:42:51
Postat av: Åsa

Välkommen till jorden av Lotta Ahlin är helt underbar! Bölar alltid litegrann när jag hör den ;-)

2009-11-13 @ 23:28:21
URL: http://ozzan.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Vi ser verkligen fram emot att komma på dopet nästa helg! Säga bara till om du vill ha hjälp med något.

Ha en trevlig helg!

Kram Sandra

2009-11-14 @ 15:32:02
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Ingela

Röstar på "Handens fem fingrar". Den är även fin med piano.

2009-11-17 @ 10:56:19
URL: http://waterdrops.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0