Uppdate!

Så får man skämmas igen... lovade ju att jag skulle uppdatera redan i måndags och nu är det redan torsdag!

Kan ju börja med att säga att dopet blev lyckat! Enligt mig i alla fall. Några missöden såsom att Kasper lyckades tippa dopfunten med allt vatten över sig. Jag tog emot den vilket enbart resulterade i en flodvåg över Kasper huvud och allt. Han blev såklart dyngsur eftersom vi hällt i allt vatten från kannan (vilket man kanske inte behöver?!) Men "publiken" blev då road i alla fall och vi fick oss ett gott skratt! :) Så nu sägs det inom släkten att Kasper har lyckats döpa sig två gånger!

Fikat på Malmgården blev också väldigt bra. God smörgåstårta och ännu godare fika! Tack allihopa som hjälp till med dom underbara choklad-efterrätterna! :) Vi fick jättefina presenter såsom tavla från Isa Form, Presentkort på isa form, presentkort för fotografering hos Anna Eman, Min första bok-album, bumbostol, Tavla för att göra fotavtryck, kläder, pengar, leksaker, böcker m.m. Tack så hemskt mycket allihopa!! :) Det blev dock även lite missöden där av busbarnen som lyckades spilla en flaska dricka på en soffa och dränka en "pinnhäst" (en sån med huvud, pinne som barnen kan rida på) i vatten och sedan banga den i bordet så det stänkte vatten överallt! Kan ju påpeka att busbarnen var mest Kasper och dom andra hejjade på! :P

I veckan har jag haft fullt upp med tvättning, städning, göra och beställa julkort och ta fram julen. Det ä'r inte det allra lättaste när man har två barn hemma. Puh! Kasper har varit hemma från dagis till idag eftersom han haft hosta och varit snorig. Kanske han blev förkyld av dopvattnet? Men idag är det då lugnt och han längtade till dagis :)

Har tyvärr inte kort från dopet ännu eftersom vi "anställde" svärfar att ta kort. Ska ta mig i kragen och hämta dom snart så ni får se Algot Kenneth Charlie Svensson i sin snygga dopklänning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0