Efterkontroll, personal shopper och inbjudningskort..

Fan, va dålig fantasi jag har när jag ska skriva in rubriken - så den ber jag så mycket om ursäkt för! :)

Igår så tog jag tummen ur arslet och gjorde klart inbjudningskorten till dopet. Blev inte att göra dom hos Carola utan tog den enklare genvägen och gjorde en variant på extrafilm.se Blev riktigt fina om jag får säga det själv. Så nu väntar jag bara på att dom ska komma hem till mig, skulle ta drygt en vecka, så ska jag skicka iväg dom till ungefär 35 hushåll.. :)

I dag så begav jag mig till MVC för den efterlängtade efterkontrollen - eller så inte :P Då jag väl kom dit så fick jag först en pik för att jag inte tagit en kölapp då jag skulle anmäla mig, bad om ursäkt, tog en kölapp och väntade 1 minut för att sedan säga en mening och sen få gå vidare till andra avdelningen av vårdcentralen. Trodde jag skulle ha BM ingela men så dök BM Elisabeth upp istället och det kändes så jäääkla skönt! Elisabeth är den BM jag hade med Kasper och på den efterkontrollen så på nåt konstigt sätt kändes det skönt att slippa visa upp sig för ännu en ny person :) Det mesta var då bara bra, förutom vikten, men det visste jag ju redan - BMI:t ligger på fetma och behöver gå ned typ 3 kilo för att hamna på övervikt (ja vet, inte så mycket bättre egentligen). Det krävs för att jag ska kunna fundera på preventivmedel som p-pills eller liknande.. Nu kan jag ju inte äta det ännu eftersom jag ammar, fast det känns som att det avtagit ganska mycket så får se hur länge till jag håller på. Eftersom jag redan haft min första mens så är det ett litet tecken på att man inte ammar så mycket - nåt sånt sa elisabeth..

Annars så har jag hunnit vara så kallad "personal shopper" idag åt brorsan. Han sticker till Sthlm imorgon med jobbet och ville ha följande: vita skor, ljusbrun skinnjacka, t-shirts, huvtröja, läderarmband och öl. Så jag, charlie och mamma for iväg. Men just nu verkar det vara modernt med skinnjacka med mudd både som krage och där nere vilket inte var rätt. Kommunicerade med broder över mms eftersom han var på jobbet. Hittade dock ett par skitsnygga vita Lacoste för 995:- på euroskor, 3 snygga t-shirts på MQ för sammanlagt 450:- och läderarmband på H&M. Så vi kände oss ganska nöjda ändå. Måste ju säga att det är riktigt kul att få shoppa åt andra utan att slösa pengar själv :)

Nä, ska gå och mysa med karln min i soffan nu, var ett tag sen eftersom han pluggat stenhårt varje kväll - har jag berättat att han ska ta C E körkort? Min älskling ska bli en s.k. "truckdriver" :)

Kommentarer
Postat av: Carola

Hehe, kan se Stefan framför mig i en lastbil med en snus under läppen flinandes:)



Jamen jag jobbade idag, fast började inte förrän 1, när var ni in? Och vilka tröjar hitta ni? Emilio eller Blueprint antar jag då dem är billigare. Eller kanske på REA´n?

Jepp, då var det nog Sandra du träffade, trevlig va? :)

Tror du jag kommer längta ihjäl mig efter barnen då? Och undra hur allt går, om än jag vet att dem kommer ha det bra.



Jepp, fast i Facebookandet... Och det finns ju mkt. roligt där, oj,oj, :)



KRAM!

2009-10-22 @ 22:52:04
URL: http://blogg.cartom.se
Postat av: Carola

Och förresten så kan du väl acceptera min vän-förfrågan på facebook? ;P

2009-10-22 @ 23:10:42
URL: http://blogg.cartom.se
Postat av: Malla

Haha, jamen det är kul att jag kan roa :)

Tycker det är rätt hemskt att man ska gå igenom en hel besiktning....männen dom har det lätt minsann!

När ska ni döpa?

2009-10-23 @ 06:47:11
URL: http://monstermalla.blogspot.com
Postat av: Magda

Jo, men det känns jättebra med att ta tag i viktproblemet.. Nog fixar du det oxå, men det är väl så att det inte riktigt funkar förrän man bestämt sig. Pga av det sockerbegär som också för mig infinner sig då och då så har jag valt att gå med i viktväktarna.. för då kan man unna sig ibland =)



Mammaträffen hos Louise var jätte trevlig.. men jag skulle iväg till Luleå den dan så jag kunde inte stanna så länge.

Det hade varit roligt att träffa dina pojkar nu när dom blivit så stora..

Självklart ska man passa på att vila upp sig om tillfället ges. Det blev inget nytt datum bestämt, men jag meddelar om jag hör nåt.

KRam Magda m två ungar!

2009-10-23 @ 11:14:11
URL: http://vatto.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag har också Elisabeth och Ingela, går fortfarande i Hortlax fast vi bor i stan, gillar dom båda, så jag stannar kvar där! =)



Trevlig helg!



Kraaam!

2009-10-23 @ 16:47:47
URL: http://lillohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0