BVC - attans också!!

Jo, då har vi varit på BVC idag och det var inte sådär jätteroliga nyheter.. Charlie har inte gått upp så mycket, endast till 3285 g vilket gjorde att hans viktkura bara blev rak istället för att gå uppåt.. Så nu måste jag börja ge ersättning.. Har ju redan gett ersättning en gång/kväll men nu blev rådet att amma och sedan göra ersättning och se hur mycket han orkar - i alla fall ersättning 3-4 gånger per dag..  Men BM ville ändå påpeka att jag HAR MJÖLK eftersom han växt otroligt mycket - han ligger nu på 55 cm - men att det inte riktigt räcker till vikten hans.. Så det är så det ligger till just nu..

Annars så var han helt perfekt.. hormonprickar som mest troligt kommer att försvinna om 1 månad - så det är bara att fortsätta kalla Charlie för "min lilla prickigkorv" ett tag till :) Han följer med blicken som han ska och han är stabil i nacken. Det känns otroligt skönt att han följer "BVC's mall" även om det egentligen inte ska spela någon roll.


Kommentarer
Postat av: Magda

Hejsan!

Vad lika dom är, grabbarna dina... jag kan då inte se nån skillnad på dom direkt =)



Vi bestämde en ny mammagruppsträff hos Louise Fre 9okt vid lunchtid.. Hoppas ni kan komma då istället

KRam!

2009-09-21 @ 19:25:59
URL: http://vatto.blogg.se/
Postat av: Magda

Jo det var som kul att "piffa" till dopklänningen lite.. istället för det traditionella babyrosa..

Vi var på Kustkyrkan i Jävre.. en jätte fräsch lokal (nyrenoverad)



..Öronen "tappar" dom väl i den här åldern.. men dom hittar nog sin plats igen =)

Nog får jag kämpa med Ville också många gånger.. men dom närmar sig 3 år och allt vad det innebär!

Jag märker ju att ibland "bråkar" han bara för sakens skull..det spelar ingen roll vad man provar utan det är bara att vänta ut honom och låta han gråta, för han verkar ju själv inte veta vad han vill.



.. vi brukar ju alla hålla reda på allas ungar... det brukar gå jättebra, dom underhåller varandra. Det skulle verkligen vara jätte kul att ses



KRam

2009-09-21 @ 22:31:41
URL: http://vatto.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Jag tror också att Norah kommer att få sitta i frökens knä!Men tydligen så retuscheras fröknarna bort sen från bilden,hahaha! :)

Längtar tills jag får kortet och då lovar jag att lägga upp det på bloggen!



Hur går familjelivet för er då?

Hinner ni med allt och hur stor skillnad är det eg. på att ha ett eller två barn?:)



Kram på er!

2009-09-22 @ 09:56:32
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0