Tisdag - igen..

Lite helg-update; Middagen blev väldigt lyckad! Förrätten var den personliga favorittallriken med rom, creme fraiche, rödlök, citron och dill serverat med vitlöksbröd. Sen blev det en varmrätt bestående av marinerad oxfilé, potatiskaka med chevreost tillsammans med färsk sparris stekt i vitlökssmör o citron och timjankryddade morötter. Potatiskakan var det första gången jag gjorde och den var faktiskt riktigt god så det blir en repris sen nångång! Vi gjorde även hemmagjord bearnaisesås för första gången och den gick den också! I början blev den lite väl syrlig av vinägern men efter att den fått stå och dra sig ett tag så blev det alldeles lagom. Sen så premiär-gjorde jag Creme Brulee till efterrätt och den var så jäkla god. Å lite impad är jag att jag klarade det (var inte så svårt som jag trott) :) Tog lite bilder fast erkänner att jag först och främst missade att ta kort på den fina dukningen jag gjort och sen så var vi så glupska så vi missade att ta kort på efterrätten också.. men här är bilder på förrätten och varmrätten:

 


Sen måste jag ju även visa vårat fina pepparkakshus som Kasper designat själv! :) Dock så blev det inte så mycket godis på utan det hamnade nog mest i magen :)

   

Å slutresultatet med allt små-plojs omkring:




Nu avrundar jag med att berätta att här är det sjukstuga gånger 2. Charlie vaknade upp och spydde ner hela spjälsängen lördagnatt, vet ej om det berodde på hosta, feber eller för mycket godis men söndag hade han feber i alla fall. Söndagkväll så blev Kaspers hosta värre och det blev spykalas för honom också - dock i mina händer då man är smidig och har bra reflex och fångar upp det innan det tar golvet.. mest slem för hans del och igår/idag har han feber. Så jätteroligt har vi inte fast måste ju säga att pojkarna är rätt så krya ändå och leker på hela dagar! Ursäkta om jag gjorde er illamående eller nåt men så här är det med småbarn eller hur?! :)


Kommentarer
Postat av: Carola

Huvva då! Hoppas dom kryar på sig! Själv börja jag må lite illa, fast det var innan jag läste detta inlägg. Äsch tror jag måste gå o sova.



Du har blivit utmanad by the way!



Sen har jag lite surr om det vanliga jag surrar om just nu.. men jobbar 11-19 imorn. Vill bara surra av mig:)

Puss!

2010-12-07 @ 22:59:41
URL: http://carolakarlsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0