Sjukstuga!

Här började veckan med "Snorungar".. Kasper var först ut med extrem snuva och lite hosta och tisdagkväll/natt så var det Charlies tur. Å stackarn har haft det jättetungt! Var uppe MINST en gång i timman inatt och snöt han, gav alvedon, vaggade honom i famnen. Så har varit ganska slut idag - MEN - tack o lov har man en underbar mamma som kom och "tog över" en stund så jag fick faktiskt lägga mig ned och vila!

Har hunnit med två ordentliga promenader i veckan redan! Ikväll tog det emot lite då man såg -23 grader men hade som mål att gå 30 min i alla fall och det slutade på 45! Så är otroligt nöjd och känner att jag vill gå mer! Det är skönt med både tystheten men samtidigt skönt o ha någon med sig och surra av sig lite! Har tjuvvägt mig och det går då i alla fall i rätt håll! :)

Måste ju också berätta att jag var med Charlie till Sunderbyn igår för en koll av bråcket! Å läkaren konstaterade än en gång att det var ett stort bråck och att det skulle behövas opereras. Tack o lov så blir han ju 6 månader den 22 feb så då är det "good to go".. Så vi ska få en remiss till ultraljud till veckan för att kolla att allt ser bra ut i magen och vi ska även till vårdcentralen och ta en massa blodprover - dock så måste jag ju vänta med det tills han blivit frisk! Han måste vara frisk minst två veckor innan operation så jag kan ju inte förvänta mig operation innan mars. Men ändå - det är på gång! Hon berätta också att eftersom han är så liten och vi bor i piteå så innebär det att vi måste bli inlagda söndag eftermiddag/kväll och måndagmorgon opereras han och sen får vi sova över till tisdag eftersom dom kommer att vilja observera honom. Det känns ju absolut jätteskönt! Speciellt med tanke på allt som hänt tidigare! :)

Nu är det dags för Charlies sista flaska för kvällen och en alvedonskvätt.. stackarn är kokhet och snorig som f...


Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Ja men det kan jag tänka mig!Jag ska sätta upp en massa strålkastare när vi flyttar in :) Men som sagt,det är ett grymt mysigt område!



Hoppas pojkarna kryar på sig och att bråcket snart får opereras bort.Antes brors pojk(4 månader) har bråck på naveln,och det var stort men har tydligen börjat gå tillbaka lite.Så jag vet inte om det är frågan om operation eller inte.



Som sagt,krya på er och ha det fnt :)

Kram

2010-02-10 @ 21:22:59
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Malla

Men ajdå, hoppas ni kryar på er snabbt!

Skönt att bråcket ska bli fixat :)

Himla vad duktig du är med promenader, jag har blivit hel-lat!!

2010-02-10 @ 22:43:05
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Carola

Allt kommer gå bra med Charlie! Krama sjuklingarna från oss "sjuklingar".. Så ses vi förhoppningsvis i helgen!

Kram

2010-02-10 @ 23:30:18
URL: http://blogg.cartom.se
Postat av: Carola

Jao, tror nog det blir så att jag har bröllopsklänningen hela kvällen. Ska dock först testa den igen och se hur mkt. den verkar vara ivägen för all dans;)



Jag och barnen + Öhlund, Henke och Ayaka tänkte nog till pottan på söndag för då verkar det bli bra väder. Hänger ni på? Tänkte höra med Jonas & Anna, Bjarne & Ida med:)

Ringer nog imorn!



Kram

2010-02-12 @ 22:07:54
URL: http://blogg.cartom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0