Matlagning..

Idag känns det som att det enda jag gjort är att laga mat.. Började göra en s.k. makaronilåda med kassler, makaroner, purjolök och äggstanning - blir middag till steffe o kasper. Sen var det bara att påbörja min mexicanska köttfärssoppa som tog en evighet, innehåller bl.a. potatis, kidneybönor, majs, krossade tomater, tacosås, chilipeppar, vitlök, sambal oelek, morötter, vitkål, buljong och älgfärs. Den är riktigt god och väldigt "smal" :) Men efter allt detta så är det en enormt stor hög disk! Kanske man borde ta tag i den istället för att sitta här?! :)

Igår kväll var jag i alla fall hos Carola och planerade vidare på Stefan o Tomas 30-års fest! Det är inte så bara, fan va alla dom här smågrejer ändå tar lång tid! Men snart så ska vi väl ändå kunna skicka iväg lite inbjudningar :) Vi ska faktiskt dit ikväll också - men på kalas! Då Kevin fyller hela 2 år! Våran present till honom blir en pippi långstrump-väska med lite smått grejs inuti :) Det är inte lätt att komma på vad man ska köpa, men förhoppningsvis så gillar han det! :)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Du verkar ju helt grym i köket,tror jag vill gå en matlagnings-kurs hos dig:)

2010-01-12 @ 21:19:47
URL: http://lillohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0