Nässelutslag!

Min stackars lilla underbara Kasper har fått nässelutslag! Fatta vad det tar ont i mammahjärtat att se honom med svullna, röda prickar över HELA kroppen och som kliar! Det började i går efter att han, Wille o Kevin hade varit ute och badat och lekt. Då dom kom in så såg jag en massa prickar på ryggen och trodde först att det var stora myggbett. Men det blev mer och mer och det svällde upp som handflator stora. Huvva.. Så det var bara att fara in till vårdcentralen och där konstaterades det Nässelutslag. Mest troligt på grund av gräs (vi hade nyklippt) eftersom han är pollenallergiker.. Så det blev kortisontabletter på plats och sedan äta tavegyl i några dar. Det jobbigaste för honom är ändå klådan. I går så spydde han också mitt i allt. Men vi gör så gott vi kan, med många långa bad och mycket kylbalsam. Men inatt har det varit jobbigt. Han somnade väl kring 23-23:30 tilllslut men då vaknade han redan 02 och vred och vände på sig och kliade sig till typ 04.. Å jag smörjde och smörjde men så fort han blir varm så ploppr det upp mer utslag som kliar ännu mer. Jag säger som man sagt förut: Om jag kunde ta över det så skulle jag det, direkt! Stackars lilla pojk!

Måste ju även visa er hur jobbigt det ser ut, ha i åtanke att det här är då svullnades gått ned igen.. det kommer å far titt som tätt, så det här är den mildrare timmen.. plus att han är insmord med kylbalsam så vanligtvis är dom lite mer röda..

   

Kommentarer
Postat av: Cissi

Huvva...Stackarn!!!! Jag hade jätte mkt nässelutslag då jag var liten..inte kul...

2010-07-07 @ 10:09:40
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Sofie

Stackars liten! Hoppas det blir bättre snart.

2010-07-08 @ 01:10:51
Postat av: Jenny

Usch då, stackars liten!! Fick själv en ordentlig allergichock när jag var liten, så jag vet hur det är:-( Hoppas det går över snart!!

2010-07-08 @ 15:18:27
URL: http://jeanny.blogg.se/
Postat av: Anna

Stackarn, hoppas han blir bättre snart!!

2010-07-08 @ 20:06:09
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/
Postat av: Malla

men stackars liten :(

2010-07-10 @ 21:51:27
URL: http://www.monstermalla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0