Snabb helg-uppdatering!

Ok, helgen har gått fort - som vanligt! I fredags blev det en "snabb" middagsbjudning då min käre broder och hans flickvän skulle komma å hälsa på. Som vanligt blir han några timmar försenad och det blev besök under s.k. middagstid. (undrar om han hunnit räkna ut det?) :) Så det blev att bjuda på lite Tortillini med marinerad Kycklingfilé i vitlökssås. Till efterrätt blev det en Jappmousse. Riktigt gott! Lördag for vi på fäbodanappet men det varken nappade eller blev någon vinst på lotten - om man inte räknar med att Kasper vann en godispåse?! :) Rikigt tråkigt väder och lite gnälliga barn så det blev enbart två, tre timmar där sen gav vi upp och for hem. Bjöd broder o flickvän på middag igen eftersom han fyllde hela 28 år. Även mamma o pappa blev bjudna och vi serverade grillad Fläskfilé med strips och en massa tillbehör. Provade att göra ett Vitlökssmör med Chili & lime-krydda som blev underbart! :) Till efterrätt så premiär-gjorde jag en Pannacotta vilket visade sig vara väldigt enkelt att göra, dock så blev den inte riktigt lika god som svägerskans! Men tillsammans med smält marbou-choklad som jag ringlade över och lite jordgubbar på sidan om så blev det ändå smaskigt! :) Å idag så har det varit en riktigt "tråkig" söndag. I alla fall på dagen då vi gjorde absolut ingenting - förrutom stefan som var ute och skottade i nästan 2 timmar!! Nu på kvällen har dock svägerskan, M och småkusinerna förgyllt våran söndag med ett besök! Alltid lika trevligt att få surra av sig lite och låta barnen springa bort lite energi :) Bjöd på en Ananaspaj som blev sisådär - men då var den också gjord i all hastighet och tror jag slog rekordet - tog inte ens 10 minuter totalt och 20 i ugn! :)

Och efter att ha skrivit detta inlägg så inser jag att det blev en riktigt MATHELG! :P
Imorgon är det måndag igen och detta innebär en hemsk invägning. Har verkligen frossat i helgen så vet, tack vare tjuvvägning imorse, att det inte kommer att visa något positivt. Jag har verkligen ingen självbehärskning på helgerna, fasiken också! Ska även mäta med måttband så om det blir en positiv upplevelse så kommer jag säkert att berätta det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0