Charlie..

Först och främst kan jag ju informera att vi haft en tuff vecka med en sjuk Charlie. Han har haft kring 39-40 graders feber i två dar och några gnälliga dar efter det. Plus diarré heeeela veckan. Så trodde först att ÄNTLIGEN ska det komma tänder - men icke. Så mest troligt var det en påföljd av hans förkylning. Men, men.. nu är det då bättre.

Från det ena till det andra!

Läste just en intervju med Carina Berg där hon pratade om hennes och Kristian Luuks bebis Holger. Gjorde mig jäkligt fundersam. Detta sa hon:
-Det värsta hittills var när Holger skrattade så mycket att han kiknade och slutade andas. Vi åkte till akuten och de sa att det var en drunkningsreflex, han glömde bort att svälja, säger hon.

Så nu undrar jag som tusan - var det detta som hände Charlie då han mitt i en lek fylld med skratt, bara försvann/tuppade av/slutade andas???!! Å varför sa inte mina läkare det här som en tänkbar anledning? Det enda jag fick som förklaring var ju som sagt: Antingen plötslig medvetslöshet (typ början till plötslig spädbarnsdöd) eller så svimmade han. Men har googlat på denna så kallade drunkningsrelfex och hittar noll om detta hos bebisar.. Kanske det inte finns så mycket information om det..

Men nog funderar man!



Å tillslut kan jag tillägga att det är en fullspäckad helg! I dag har jag haft kusinerna Ebba o Agnes hos oss! Fullt upp och jätteroligt med frukost, play-doh-lekande, utelek, å våffel-lunch! Ikväll har vi varit på 20- års kalas hos min underbara kusin Linda! Imorgon ska jag, Kasper och mamma på Byagårdsloppis, på söndag ska vi först på Djurens dag på Grans och senare vidare till svärfar som fyller 60 år! Mycket fart och håll i gång och mycket, mycket roligt! :)

Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

När jag läste det där i Aftonbladet så tänkte jag direkt på er!Kan väl egentligen inte vara nåt annat?Tyckte det stämde in på pricken som det du skrev/upplevde!



Hoppas allt är fint med er! :)

2010-05-09 @ 20:56:05
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0