Gamla kläder = Nya kläder

Okej. Idag hade jag tänkt in till stan i panik eftersom både Kasper och Charlie saknar sommarkläder helt och hållet. Då är det speciellt shorts, highwater-byxor jag tänker på och även kortärmade bodies/t-shirts till Charlie. Sen så sa Steffe att jag kunde ju gå ut i garaget och gräva fram Kaspers sommarkläder från förra året för att kolla om det var NÅNTING han kanske kan ha i år. Allt beror ju på om byxan är stor i storleken eller liten. Å då jag är i garaget så börjar jag tänka.. hmm.. Kanske jag ska kolla igenom Kaspers sommarkläder från 08, men mest troligt är dom alldeles för stora..

Nu vill jag bara säga att jag haft en JÄKLIGT BRA ordning på Kaspers gamla kläder och det var rangordnat storleksmässigt, eftersom man har ju hört hur svårt det är att hitta i tid senare och i slutändan köper man det mesta nytt för 2:a barnet.

Hittade 4 stycken kartonger. Där i fanns det några shorts till Kasper som mest troligt kommer att passa i år igen eftersom dom var ganska stora förra året. Hittade även några shorts och highwaterbyxor till Charlie som han kommer att kunna ha PLUS en massa jäkla bodies i storlek 86 som är kortärmade! Som då Kasper hade 08 = 1 1/2 år. Jag har hela tiden i skallen tänkt att kläderna skulle vara alldeles för stora för charlie men nu visar det sig att dom kommer att funkar! Dock liiiiite för stora men inte så att det ser för taskigt ut! :) Så jag vill bara säga till er som planerat ett till barn - glöm inte bort att alla barn är olika oavsett om dom är syskon eller ej. Plus att begagnade kläder har ju krymt lite grann så ibland kan det till och med vara så att fastän det står stl 86 så är det mer som en stl 80. Bara ett litet tips från mig!

Men det blir ändå en sväng till stan idag för liiiiite shopping - men nog sparade jag ganska mycket pengar tack vare att jag tog mig i kragen och grävde bland kartongerna :)


Måste ju visa en bild på Kasper.. Känns helt sjukt att Charlie som är så liten ska kunna ha den här bodyn eftersom då Kasper hade den så var han alltså 6 månader äldre och sprang runt som en tok!

 



Kommentarer
Postat av: Cissi

Söt-ungarna dina!! =) Ja, shit, kläder..dom växer ju så sjukt fort att vissa plagg har vi inte ens hunnit ha!! =)

2010-05-22 @ 10:59:09
URL: http://lillohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0