Hon var underbar..

Anna Bergendahl var helt underbar i semifinalen till Eurovision Song Contest MEN tyvärr var det inte nog många länder från "Tjottahejti" som förstod det. Men smaken är som baken, that's it. Det jag stör mig på OTROLIGT mycket är att Aftonbladet gör rubriker som "Schlagerfiasko" och skriver om Annas fiasko - det är inget jävla fiasko utan bara tråkigt. Anna gjorde det jättebra och det var ju faktiskt vi svenskar som röstade vidare henne, inte hon själv, punkt slut.

Jag anser att det är dags att göra om Eurovision lite grann. Först och främst ska det då INTE vara två stycken semifinalen. För i år blev det ju tyvärr så att alla toppfavoriter hamnade i 2:a semin och i 1:a semin var det ju bara 3-5 stycken bra låtar men 10 tog sig vidare. Jäkligt sjukt att det ska hamna på lottningen om vem som tar sig vidare.. Plus att jag tycker att man ska få rösta fastän ens land inte tävlar i semin. Vi får ju mest röster från norden och nu hade vi bara danmark i går.. Eller som Carola skrev DaMnmark :P

Men,men.. nu hejar jag då i alla fall på Ukraina. Sjukt bra låt. Andra länder är väl Azerbadjan, Moldavien, Rumänien.. typ.. kanske.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0