Julkatalogen från Barnens hus!

Så har den kommit, den efterlängtade julkatalogen från barnens hus. Så nu kommer Kasper att peka ihjäl sig på vad han önskar sig i julklapp - ungefär som han gör i reklampauserna på nickelodeon "Maaaaaaaammaaaa - det där vill jag ha". Själv skriver jag listor för fullt och inser att det inte är så jäkla lätt att komma på vad man ska köpa till barnen. Plus att mor och farföräldrar frågar vad dom ska köpa och då måste man ju nästan "ge bort" sina bästa idéer och då har man knappt kvar någonting själv att köpa. MEN kommer på nya saker titt som tätt så det blir nog en tur närsomhelst till barnens hus för att göra bort inköpen. Sitter även och velar om man KAN köpa lite mindre julklappar till Charlie som faktiskt inte har någon uppfattning på varken antal julklappar eller varför han får en massa nya saker. Plus att om jag känner honom rätt så kommer han att vara ute efter Kaspers leksaker i alla fall.
Här är listan i alla fall:

KASPER:
* Bärbar dator - barnvarianten såklart. (Den här får han för att han ska skicka tuttarna till tomten)
* Åkmatta
* Gitarr, ev. elgitarr m. förstärkare o mirkrofon.
* Stor, hård väska med handtag
* Pannlampa
* Kylskåpsmagneter A-Ö
* Doktorsväska
* Spel.
* Bilbana
* Chipsmaskin (Från tv-reklamen på nickelodeon)
* Maskeradkläder typ batman, stålmannen m.m.
* Bil som man bygger ihop (som Wille har)
* Skidor
* Ev. skridskor (fast jag kan ju tycka att det räcker med att satsa på en s.k. sport åt gången)


 CHARLIE:
* Kastruller från IKEA
* Mjukleksaker Dessert/frukost från IKEA
* Trumma
* Tamburin
* Dammsugare eller Städset
* Hund som går och skäller
* Liten hård väska med handtag
* Bowling m. mjukisdjurkäglor.

Nu är det här ju bara en önskelista så får se vad man egentligen köper..
Sen har jag bara en nyfiken liten fråga.. hur många paket ger ni era barn? Eller hur mycket köper ni för? Jag vill ju gärna ge ganska många paket men samtidigt så har vi inte någon stor budget att röra oss med, så försöker hitta i alla fall en eller två s.k. "småsaker" som exemelvis pannlampan som kasper önskat sig, kostar typ 30 spänn.. Men vi ska väl i alla fall försöka hålla en budget på c:a 1000 kr åt Kasper och c:a 600 kr till Charlie (ev. lite på sparkontot också). Vi har tidigare köpt åt Kasper för c:a 800 kr eftersom vi har känt att det är bättre att hålla nere summan nu då barnen är små för då dom blir äldre kommer dom säkert att önska sig dyrare saker som spel, lego, sportutrustning m.m. och då får man lägga ut mer då istället! Men som sagt, är jättenyfiken, hur tänker ni kring paket????!! :)

Kommentarer
Postat av: Citronergula

Jag paxar bowlingsetet till Charlie, fast det visste du nog redan... Kasper får jag fundera på.

Agnes verkar inte ha lunginflammation - skönt! Men visst var hon sjuk länge...



Ha en trevlig helg och framför allt koppla av nu när ni är borta. Och ha så förjobbat trevligt!!!



Kram

2010-11-20 @ 10:57:23
URL: http://www.citroner.com
Postat av: Sara

Jaa nu är ju tösen våran så liten denna jul, men jag tänker väll lite som dig tror jag, sen tänker jag lite att det ska ju vara något som hon behöver också i det långa loppet som i år tänker i verkligen bara praktiskt sådant som vi vet att hon kommer att behöva men nog kommer hon ju få något liten som vi kan säga att hon fått på sin första jul och så, men ska ju självklart vara bra att ha och även inte allt för dyrt för det är inte prislappen som avgör utan det är ju faktiskt tanken och det är väll det vi vill förmedla till henne....

2010-11-22 @ 19:08:42
URL: http://linasmamma.blogg.se/
Postat av: Malla

6 paket får dom var :) Förra året fick Fabbe 5 av oss men det har smugit in en extra i år tydligen :P

Då han inte får så många paket blir det därför viktigare för honom att ösnka sånt han verkligen vill ha. Nellie får kläder (rea) i ett paket, strumpor (rea) i ett annat, tuschpennor, minidocka (typ 50 spänn), ngn grej som låter och en bok med sånger i. Hennes vart väl kring 400 kr ngt. Hon fattar ändå inte så hade jag fortfarande inte köpt ngt åt henne hade jag slagit in 4 tuttar åt henne:D



Men ja - det blir dyrare med åren kan jag säga! Fabbes grejer är lite dyrare, 2 x lego (hikmet har bra priser), en kortlek, ett spel till xbox, en bok och ett fotbollsspel fr stiga. De får räcka så, han får av sin pappa och annan släkt också och är redan nog bortskämd som det är! :)

2010-12-06 @ 18:34:45
URL: http://www.monstermalla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0