Fick en kommentar av en "Djurvän"

Fick en kommentar i förra inlägget ang. "skit-veterinären" och eftersom "Djurvän" var anonym så vill jag få en chans att svara tillbaka. Väljer därför att göra ett blogginlägg till svar.

Oj, vad synd att du "Djurvän" var anonym så jag inte kunde skriva direkt till dig. Självklart förstår jag vad du menar, detta skrev jag i upprört tillstånd och SJÄLVKLART vet jag att vi alla är ofullkomliga och att han inte gjort det med flit. MEN då det handlar om sådana här jobb, så man hanterar liv, då måste man följa rutiner som innefattar lugnhet och att alltid vara 100 % säker på det man gör, oavsett om man själv har en dålig dag eller är jättestressad eller inte. Jag vet att ord står mot ord men just därför får man ju välja vem man ska tro på och vilken åsikt man vill ha och jag väljer att "stötta" kattägarna i detta fall. Jag tror inte ett dugg på att kattägarna var där för att avliva katten å sen "ändrade sig" eller valde att göra en anmälan bara för att få pengar eller få veterinären att se dålig ut. Jag tror att ett misstag skett och skulle bara veterinären sagt till tidningarna att han var hemskt ledsen osv. så skulle jag nog tycka lite synd om veterinären också som får leva med detta misstag resten av livet. Men som sagt, jag vet ju inte ALLT, håller med om att tidningar kan vinkla saker hur som helst och det är ju jättetråkigt om dom vinklat allting fel. Men om det man läst stämmer så undrar jag fortfarande varför han inte gick igenom allt steg för steg? Eller är det dom s.k. rutinerna han nu börjat med (som han sagt i tidningarna)? Det är inte lätt och jag vill inte vara s.k. "dum" mot någon, men JAG tycker synd om kattägarna som förlorade en katt på ett onödigt sätt. That's it! Ber om ursäkt om ni som känner veterinären blivit upprörda/ledsna över det jag skrivit men som sagt, jag känner ju inte personen så jag kan ju eg. inte ha någon personlig åsikt om denna person egentligen, jag pratar mer om själva händelsen.

Nu lämnar jag detta och förhoppningsvis så förstår ni där ute vad jag menar och vad jag vill ha sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0