Bröllopstankar

Som de flesta vet så har ju jag och Steffe planer på bröllop nästa år och vi hade ju till och med satt datum = 6 augusti = vår 10-årsdag.. MEN nu är det så att nästa år så är det revy-SM det datumet och eftersom Steffe mest troligt kommer att vara där med resten av revyarna så har vi börjat fundera på ett annat datum. I och för sig så kan ju faktiskt Steffe sluta ut att fara på revy-sm just nästa år men vi vill ju även att alla andra från Revyn ska kunna komma på bröllopet så... Jag och Steffe har då i alla fall börjat dividera om ett annat datum men vi (läs; jag) velar fram och tillbaka. Steffe säger att han inte "bryr sig" om själva datumet men samtidigt trycker han på ett sommarbröllop medan jag skulle faktiskt kunna tänka mig ett höstbröllop, typ september... Men jag skulle även vilja ha ett datum som "betyder något".. Fattar ni? :) Åhhh, blir galen å det här är bara en liten detalj, hur ska det då gå med allt det andra då det närmar sig??!! :P

Men tänkte även att ni därute kunde säga sitt, vad tycker ni?
SOMMARBRÖLLOP (juli),
HÖSTBRÖLLOP (september)
"MITTEMELLANBRÖLLOP" (augusti)???? 

haha, nåt av desa månader blir det då, tror jag... :) Känns så långt borta men tro det eller ej, STEFFE säger att man ska boka kyrka minst 1 år i förväg, haha :)


Kommentarer
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Åh inte lätt att komma på ett datum! Jag tycker både juli, augusti och september är fina månader att ha bröllop på. Haha, inte mycket till hjälp med andra ord. Jag ser iallafall verkligen fram emot ert bröllop!

2010-09-10 @ 16:41:43
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Linnea

Jag tyckte att det var skönt att ha bröllopet i början av sommaren för som du säger det är så mycket att tänka på hela tiden. Det var en kollega på jobbet som rekommenderade det, vi tänkte gifta oss i slutet av juli men hon sa att hela hennes sommar gick åt till att planera och vara nervös. Antar dock att det beror på hur man är :)



Bekymmra dig inte för mycket inför att välja det perfekta datumet, att det ska betyda något för er. Det datum ni väljer kommer efter att ni gift er bli ett av de mest speciella datumen framöver :)



Kram på er!

2010-09-10 @ 17:04:04
Postat av: Sara

Jaa du, det beror på, ska ni gifta er i ute eller i kyrkan?? ska ni ha fest på lokal eller utomhus??



Jag personligen tycker det är fint med sommarbrölopp, skulle jag ha ett "stort" brölopp med fest så hade jag tagit juli månad.....inget av dina alternativ, men :)



Men nu ska jag inte gifta mig i stuga eller ha brölopps fest, så för mig är inte det avgörande....



Så där är mina tankar....kram på dig

2010-09-13 @ 04:00:04
URL: http://danielsfru.blogg.se/
Postat av: Daniella

Gud vad kul att ni ska gifta er!!!



Jag kommer upp nästan hela oktober nu, hoppas jag får hinna se er då :)

2010-09-14 @ 11:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0