Smått o gott

Ids inte skriva sammanhängande text idag så här får ni lite update i punktform :P

* Charlie har börjat gräva i skafferiet som en galning! Han är ute efter hårdbröden där som han gärna går runt och snaskar på. Ska inköpa barnsäkerhets-tjosan så fort som möjligt. Det eller göra om köket helt och hållet och då skaffa ett "stående", vanligt skafferi och inte en jäkla skafferi-låda.

* Kasper fick nässelutslag igen tisdags då Steffe klippte gräset för sista gången i år. Klippt, blött gräs luktar starkt och fick mina aningar då vi var ute och lekte. Så vi sprang in men det var redan försent. Bara ta fram Tramadol och ge honom en hutt, tack och lov stannade det av då och idag har han inget kvar tack och lov.

* Charlie har börjat "försöka" prata nu! Det som kommer ut ur munnen är *maamaa* *papa* *Moooooommooooo* *(h)Eeeiij* Så förhoppningsvis kommer det bara mer och mer nu :) Men han är supersöt då han pratar sitt egna bebisspråk också fastän man inte förstår ett dugg :)

* Charlie och Kasper har redan börjat med syskon-bråket. Det är minst några gånger om dan dom skriker och knuffar varann. Charlie har världens temperament och Kasper vill inte att Charlie ska förstöra det han håller på med. Det är inte lätt att ha syskon alla gånger :P

* Vi har äntligen fått objektivet till kameran och det blev ett helt nytt ett! Å det kostade ossit å inget! :) Tack och lov för reklamation! Å tack underbara Nikon för bra service!

* Jag drar till Ume imorrn. Ska bli skitskoj fastän man kommer att sakna gullpluttarna här hemma. Men blir skönt att få ladda upp batterierna litegrann!


Var längesen jag bjöd på bilder så lägger upp nå bilder från bl.a. lilleputtland :)

    


Kommentarer
Postat av: Cissi

Dom växer så fort, dom små liven! =)



2010-09-23 @ 18:00:10
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Vad tiden går fort! Jag ska se till att hälsa på lite oftare :) Synd jag befinner mig i Piteå den här helgen annars hade det varit roligt att bjuda hem dig på en fika.

2010-09-25 @ 02:38:48
URL: http://inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0