Magsjukevända nr 2

Kasper vaknade för ungefär 2 timmar sen å spydde ner hela sängen och golvet.. stackarn! Sen spydde han på mig, sen över toa-golvet och sen prickade vi toastolen. Mitt stackars mamma-hjärta värkte som tusan då han spydde, grät och hulkade samtidigt. En otroligt underlig magsjuka detta. Det började i måndags då dagis skickade hem honom pga lös i magen. Då han kom hem var han pigg och lekfull tills efter middagen då han sprang och var lös i magen en gång till. Sen ingenting. Pigg och alert tisdag och onsdag men vi hade honom hemma för säkerthets skull. Skickade honom på dagis idag och fick höra av personalen att han "fejk-hulkat" på toan och sagt att "ja kräks", både dom och vi trodde det var för att han ville vara hemma istället för på dagis och försökte spela lite. MEN efter kvällens tråkigheter så måste det ju bara vara att han känt något. Antingen har magsjukan aldrig gått över eller så fick han omgång nr 2 nu. Ingen av vi andra har drabbats och förhoppningsvis slipper vi, i alla fall Steffe som ska stå på scenen 3 kvällar i sträck nu.. Nä, imorgon blir det inhandling av coca-cola, blåbärssoppa och hyra barnfilmer och bara ligga i soffan med täcket över Kasper. Jäkla magsjuke-skit.

PS/ By the way, trots skrubbning av Kaspers säng, golv, hela toan, öppet fönster/vädring, så luktar det fortfarande ni vet vad. fuck.

Kommentarer
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Nåå stackarn! Hoppas han kryar på sig.

2011-01-21 @ 03:28:08
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Cissi

Huvva...hoppas det går över fort!!

2011-01-21 @ 07:15:01
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Citronergula

Stackars stackars lillprinsen! Fast nu har jag hört att även den andre har trillat dit!

Vi lider med er... det är det absolut värsta på hela sjukdomsstegen... Bläää

Krya på er!

Kram// Petra

2011-01-24 @ 10:01:25
URL: http://www.citroner.com
Postat av: Jennie och Norah

Så då antar jag att du säger ofta "vad händer i våra länder?" ;) Nej allvarligt,dom är SÅ söta,speciellt när dom låter så vuxna!



Hoppas ni kryar på er!

Magsjuka är aldrig roligt.Vi har än så länge aldrig haft magsjuka sedan Norah föddes peppar peppar Jag tror däremot att jag är immun.Sist var 94 kommer jag ihåg =) Krya på er kramar från oss!

2011-01-25 @ 20:54:21
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Carola

Usch, hur mår han nu? Måste träffas nån dag! :) Kram

2011-01-25 @ 21:28:56
URL: http://carolakarlsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0